Mai posztomban egy fiatal lányt mutatok be, aki egyetem mellett hobbiként kezdett el tortákat sütni, de mára szinte minden hétre jut megrendelése, sőt a tortákkal már egy beteg kisfiút is megsegített. Ismeritek a Dorka Tortát? Olvassátok el az interjút, s kiderül, hogy miről is van szó! :)

IMG_2900 kis.jpg

Katie: Honnan az ötlet, hogy tortákat süss?

Dorka: Pontosan nem is tudom felidézni. Mindig is szerettem sütni, nagymamámnak mindig a konyhapult mellett sámlin állva segédkeztem. 4-5 éve talán egy külföldi honlap vagy egy tv-műsor után próbálkoztam meg először a tortadekorálással. Annyira megtetszett, hogy azóta sem tudtam abbahagyni :)

K: Miért pont így néznek ki? Ez egy új irányzat?

D: Sosem tetszettek az itthoni cukrászdákban kapható habos-babos, cukorvirágokkal és cirádás betűkkel díszített, fantáziátlan egyentorták. (Az elmúlt öt évben sokat változott a helyzet, ma már nem kell nagyítóval keresni az ennél különlegesebb, egyedi tortákat.) Ami a stílust illeti, ezt nem tudatosan alakítottam ki, egyszerűen jött... én ilyen vagyok. A letisztultságot szeretem a formák és a színek terén egyaránt. Sok "bogyós" tortát készítek, különböző színű és méretű marcipángolyókkal, ezzel évekkel ezelőtt kezdtem el kísérletezni, azóta szinte a védjegyemmé vált.

poszt dorka torta kis.jpg

K: Otthon csinálod őket a saját lakásodban vagy erre van egy másik helyiséged?

D: Egyelőre otthon, a saját konyhámban készítem a tortákat. Egy külön helyiség persze nagy előrelépés lenne, erre azonban még nem vagyok felkészülve: jelenleg egyetem mellett foglalkozom a tortakészítéssel, így nem tudom minden időmet erre szánni.

K: Szeretnéd majd nagyban is, gondolkozol komolyabb vállalkozásban esetleg boltban vagy marad így fb reklám és csak rendelésre?

poszt dorka torta1 kis.jpg

D: Persze, minden nap megfordul a fejemben, egyelőre azonban még nem tudtam eldönteni, mennyire komolyan/meddig szeretném folytatni, mivel sok minden más is érdekel.

K: Csak te csinálod egyedül vagy összefogtál valakivel?

D: A tortákat abszolút egyedül csinálom, és az az igazság, hogy nem is szívesen adnám ki a munkát a kezeim közül. Hiszen így lesznek a torták pontosan olyanok, amilyennek megálmodtam őket.

K: Honnan szerzed be a speciális kellékeket?

D: Az elmúlt években hosszú utat jártam be, mire rátaláltam a megfelelő lelőhelyekre. Az alapanyagokat szerencsére már itthon is meg tudom venni cukrász nagykereskedésben, az eszközöket azonban általában külföldről rendelem.

poszt dorka torta2 kis.jpg

K: Volt egy jótékonysági árverésed is néhány karácsonyi tortából. 

D: A tortákat alapvetően egy fotózásra készítettem, és azon gondolkodtam, mit kezdjek velük utána - így jött az árverés ötlete. Az Újlipótvárosban lakom, így hallottam Áronról (www.facebook.com/AronBaratai), egy beteg kisfiúról, akinek az agyműtétjére gyűjtöttek épp. A tortákra Facebookon lehetett licitálni, egy napon keresztül, és végül alig akartam elhinni az eredményt: több mint 115 ezer forint gyűlt össze! Azóta a teljes összeget sikerült összeszedni Áron műtétjére a helyi közösség lelkes összefogásának hála, és nagyon jó érzés, hogy ennek én is a részese lehettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://katiekincsesladaja.blog.hu/api/trackback/id/tr755008128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása