1856575f7d5c3eb30f0eaa5ec7746287.jpg

Itt a sütőtök szezon, szinte minden héten főzök valamit ebből az őszi, isteni alapanyagból, annyira szeretem... Egyszer krém levest, egyszer hússal (ezt a receptet is hozom...). És találtam egy nagyon finom, könnyű tésztájú, egyszerű muffin receptet is, mely a sütőtököt egy kis étcsokival bolondítja meg.

0a5ea86f8703ee48c7321a86402d7598.jpg

Hozzávalók:

15 dkg vaj
18 dkg étcsoki
3 tojás
15 dkg xilit
12 dkg durum liszt
25 dkg sütőtökpüré

2aa8a403adcadcf44f385ace7a6b41f1.jpg

Elkészítés:

A vajat egy tálban olvaszd össze a csokival, ezt én lehet gőz felett végeztem, de lehet mikróban is. Utóbbinál egy perc után vedd ki a tálat, keverd át, és aztán félpercenként ismételd meg ugyanezt, amíg egynemű nem lesz a csokis vaj. Ehhez add hozzá a cukrot is, alaposan keverd el. Egyesével dolgozd bele a tojásokat, aztán a lisztet, végül a sütőtökpürét. Én a klasszikus muffin formában szoktam kisütni, kis csipkés falatokká, de egy sima piteformában is ugyanolyan finom lesz, kicsit tortásabb jelleget öltve. Ez utóbbit vajazd ki, lisztezd be, majd töltsd bele a masszát, szórd meg a tetejét csokireszelékkel, aztán mehet a sütőbe 25 percre. Miután letelt az idő még addig hagyd benn a tésztát, amíg a közepe is meg nem szilárdul (még 5 perc kb.). Hűtsd ki és már fogyasztható i.:)

A tetejére a csoki helyett szeletelt mandula is kerülhet, ezáltal kicsit pikánsabb lesz az íze.

72baa6d982fe5a2bc1942a4e4d80daa2.jpg

 forrás

forrás

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://katiekincsesladaja.blog.hu/api/trackback/id/tr156787349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása